Asiakkaamme kertoo: Kaikkeen ei osaa varautua

 

“Harva sitä laskujaan tahallaan maksamatta jättää.”

 

Elämä on tosiaan yllätyksiä täynnä, eikä koskaan voi näköjään tietää mitä sitä vielä tapahtuukaan. Vaikka sitä on aina koittanut hoitaa asiansa mahdollisimman huolellisesti, niin yhtäkkiä sitä huomaa käyvänsä läpi perintäkirjeitä. Eikä vain yhdeltä perintätoimistolta, vaan useammalta.
 


 

Looginen selitys perintäkirjeille

Mistään sen salaperäisemmästä tässä ei kuitenkaan ollut kysymys, sillä perintätoimenpiteiden kohteena olivat isäni kuolinpesän erääntymään päässeet laskut. Ja näinhän se varmasti useimmiten on, että kyllä sieltä perintäkirjeiden taustalta löytyy ihan inhimillisiä syitä, harva sitä laskujaan tahallaan maksamatta jättää.

Samasta syystä sitä odottaa inhimillistä kohtelua myös perintätoimistolta kun asioita lähtee selvittelemään. Että jos minä olen valmis neuvottelemaan tästä, niin eiköhän tässä yhteinen sävel löydetä. Valitettavasti jouduin toteamaan, että joka paikassa asioihin ei suhtauduta yhtä joustavasti.

Poikkeus perintätoimistojen joukossa

Oli kuitenkin mukava huomata, että joukkoon mahtui myös positiivisesti yllättänyt poikkeus. Nimittäin kun juttelin useammankin asiakaspalvelijanne kanssa, oli palvelu joka kerta todella ystävällistä. Ja ennen kaikkea teidän porukalta löytyi ymmärrystä hankalaan tilanteeseen.

Olen itsekin työskennellyt asiakaspalvelun parissa ja voin kuvitella, että perintäalalla sitä saa kuulla puhelimessa välillä varmasti aika rajuakin tekstiä, etenkin jos ihmisillä on ennestään huonoja kokemuksia perinnästä. Haluankin osoittaa kiitokseni OK Perinnän asiakaspalvelijoille, jotka osaavat suhtautua haastaviinkin tilanteisiin ammattitaitoisesti. Jatkakaa samaan malliin! 

Nainen, Lappi