Asiakkaamme kertoo: Luottamusta molempiin suuntiin

 

“Ei sitä ennen vanhaan ollut tällaisia mahdollisuuksia saada joustoa.”

 

Minulla on aina ollut sellainen asenne, että jos olen virheen tehnyt, haluan sen myös korjata. Ja niinpä myös velkani haluan ehdottomasti maksaa, mutta näin eläkeläisenä sitä ei aina vain ole juuri eräpäivän koittaessa tarpeeksi rahaa tilillä. Olen kuitenkin aina heti pyrkinyt ilmoittamaan asiasta eteenpäin, sillä tällä tapaa mielestäni luottamus pelaa molempiin suuntiin.
 


 

Sitä kun on elänyt pitkän elämän, niin on ehtinyt myös näkemään vaikeita aikoja ja täytyy sanoa, että ei sitä ennen vanhaan ollut tällaisia mahdollisuuksia saada joustoa ja ratkaisuja kuin mitä olen itse saanut. Silloin sai moni pärjätä omillaan, mutta hyvä että nyt on apua tarjolla.

Ensimmäistä kertaa perinnässä

Olen tässä viimeisen vuoden aikana asioinut ensimmäistä kertaa myös perintätoimistojen kanssa ja halusin kertoa muillekin yhdestä positiivisesta yllätyksestä. Monilla ihmisillä kun on varmasti edelleenkin perinnästä sellainen kuva, että koko homma perustuu uhkailuun ja käskyttämiseen. Omat kokemukseni OK Perinnän työntekijöistä ovat kuitenkin täysin päinvastaisia.

Asiakaspalvelijat ovat olleet poikkeuksetta todella ymmärtäväisiä ja avuliaita. Ja se onkin todella mukava huomata, että velallista kohdellaan asiakkaana ja ennen kaikkea ihmisenä. Kaikillehan voi joskus käydä niin, että lasku jää maksamatta ja siksi onkin tärkeää, että perintätoimistossakin osataan suhtautua asiaan oikealla tavalla, kun olet itse ensin ottanut ensimmäisen askeleen ja soittanut heille.

Tukea ja kannustusta

Sen sijaan, että minut olisi toiveineni heti tyrmätty, on minua kohtaan oltu joustavia ja siirretty eräpäivää ja jopa pyytäessäni soitettu minulle takaisin, kun en ole halunnut omaa puhelinlaskuani kartuttaa. Tällaisten pienten kannustavien eleiden kautta sitä tulee sellainen tunne, että kyllä hekin todella haluavat että tästä päästään jaloilleen ja selvitään eteenpäin ilman ulosottoa ja maksuhäiriömerkintää. Ainakin omalla kohdallani asiat on saatu aina järjestymään.

Vielä tässä aivan äskettäin maksoin vahingossa yhdestä velastani liian paljon. OK Perinnän asiakaspalvelija huomasi asian ja soitti minulle ehdottaakseen, että ylimenevä osa siirrettäisiin viimeisen jäljellä olevan velkani lyhentämiseen. Lisäksi sain tuolle velalle maksusuunnitelman, jonka erät ja maksupäivät sopivat tilanteeseeni. Nyt alkaakin näyttää jo siltä, että kyllä se tästä.

Haluaisin vielä kiittää OK Perinnän ystävällisiä asiakaspalvelijoita, teille on aina niin helppo soittaa! Toivoisin myös, että palautteeni julkaistaisiin nimettömänä.

Eläkeläinen, Päijät-Häme