Aikaisemmin tänä vuonna OK Perintä haki asiakasneuvottelukuntaan suomalaisia, joilla on omakohtaista kokemusta perinnästä ja kiinnostusta olla mukana kehittämässä perintää sekä OK Perinnän ja asiakkaiden keskinäistä vuorovaikutusta.

Yllätyimme positiivisesti saamiemme hakemusten määrästä. Olemme kiitollisia siitä, että niin moni haluaa olla mukana kehittämässä perintäalaa kanssamme, eikä valinta ollut helppo. Haluamme kiittää kaikkia hakijoita kiinnostuksesta asiakasneuvottelukuntaa kohtaan.

Meillä on nyt valittuna dynaaminen asiakasneuvottelukunta ja odotamme innolla ensimmäistä tapaamistamme. Kunhan COVID-19-tilanne sallii, aloitamme yhteistyön.

Me täällä OK Perinnässä haluamme kehittää toimintaamme niin, että velallisasiakas valitsisi meidät, jos se olisi mahdollista. Asiakasneuvottelukunnan tehtäväksi tulee arvioida OK Perinnän tämänhetkisiä toimintatapoja ja etsiä uusia ratkaisuja inhimillisempään ja asiakaslähtöisempään perintään. Asiakasneuvottelukunnan tehtävänä on myös miettiä, miten voisimme parhaiten antaa velallisasiakkaille tukea, auttaa heitä selviämään veloistaan ja vähentämään velkaantumiseen liittyvää häpeää.

Yhdessä asiakastoimikunnan kanssa mietimme, miten uusia ratkaisuja hyödynnetään parhaalla mahdollisella tavalla OK Perinnän liiketoiminnan kehityksessä. Tavoitteenamme on kehittää toimintatapojamme paremmin tukemaan velallisasiakasta ja yhdessä löytää hyviä ratkaisuja. Samalla haastamme kaikki perintäalan toimijat kehittämään alan toimintatapoja inhimillisempään suuntaan.

Odotamme innolla yhteistyötämme asiakasneuvottelukunnan kanssa.

OK PERINTÄ

Andreas Lindroos, Jennie Flink