Maksumuistutus säästää resursseja

muistutuspalvelu

 

Laadukkaat ja asiakaslähtöiset muistutuspalvelut lisäävät perinnän onnistumista ja olemmekin halunneet tehdä muistutuspalveluistamme mahdollisimman kattavan kokonaisuuden. Mitä aikaisemmassa vaiheessa pääsemme olemaan yhteydessä asiakkaisiisi, sitä tehokkaampi ja yhtenäisempi kokonaisuus prosessista on mahdollista muodostaa. Maksumuistutus myös nopeuttaa saataviesi kiertoaikoja.

 

“Muistutus erääntyneestä laskusta on mahdollista hoitaa myös omin voimin, mutta onko se kannattavaa?”

 

Mikäli suoritusta ei kuulu muistutuksesta huolimatta, siirtyy kyseinen saatava automaattisesti perintäpalvelumme piiriin. Pidämme lisäksi sinut jatkuvasti ajan tasalla erääntyneiden saataviesi tilanteesta ja toimeksiantajanamme voit myös kätevästi itse käydä OK Online -verkkopalvelussamme seuraamassa reaaliaikaisesti prosessin etenemistä.

Lakisääteinen kirjallinen muistutus

Toimeksiantajanamme sinun ei tarvitse murehtia laskujen mahdollisesta erääntymisestä, sillä huolehdimme maksumuistutusten lähettämisestä asiakkaillesi täsmällisesti ja asiakasystävällisesti. Palvelu soveltuu erityisen hyvin yrityksille, joilla on suuria kuukausittaisia laskutusvolyymejä. Kirjallinen maksumuistutus on myös lain mukaan lähetettävä asiakkaalle ennen saatavan siirtämistä perintään. Tarpeen mukaan voimme lähettää maksumuistutuksen myös sähköpostitse tai tekstiviestillä.

 

maksumuistutus

 

PreCollection-muistutuspuhelu estää laskujen päätymisen perintään

PreCollection-muistutuspuhelu on lisäpalvelu, jonka tarkoituksena on taata asiakkaillesi paras mahdollinen palvelu. Käytännössä soitamme henkilökohtaisesti asiakkaalle vielä ennen kuin lasku siirtyy perintään, mikäli maksusuoritusta ei ole kirjallisesta muistutuksesta huolimatta kuulunut. On tapauskohtaisesti sovittavissa, soitammeko asiakkaille jo ennen muistutuslaskun eräpäivää vai muistuksen eräännyttyä.

PreCollection-muistutuspuhelun tarkoituksena on yhdessä asiakkaan kanssa löytää tilanteeseen ratkaisu, jolla estetään laskun siirtyminen perintään ja ylimääräisten kulujen syntyminen.

PreCollection-muistutuspuhelusta on hyötyä mm. seuraavissa tilanteissa:

  • Laskuun liittyvät epäselvyydet
  • Reklamaatiotapaukset
  • Osoitteenmuutokset ja muista syistä kadonneet laskut
  • Asiakassuhteen hoito

Yrityksen maineen kannalta on tärkeää, että se huolehtii asiakkaistaan mahdollisimman hyvin ja tällainen muistutuspuhelu voi pelastaa pitkänkin asiakassuhteen, kun asiakas kokee, että hänestä todella välitetään. Toisinaan alkuperäinen lasku on myös saattanut hävitä matkalla tai siihen liittyy epäselvyyksiä, joita muistutuspuhelun myötä päästään vielä selvittämään ennen perintää.

 

Ota yhteyttä, mikäli haluat keskustella juuri tarpeisiisi räätälöidyistä muistutusratkaisuista.

 

Ota käyttöön tehokas ja luotettava muistustuspalvelumme.

Verkkopalvelussamme voit ottaa asiakaslähtöisen perintäpalvelumme käyttöön vaikka saman tien.


“Asiakastyytyväisyytemme on erinomaisella tasolla, koska myös perintä hoidetaan asiakaslähtöisesti.”

Miia Järvi, talousasiantuntija, Osuuskauppa KPO

Lue lisää