Asiakaspalvelu


Autamme sinua maksujen järjestelemisessä sekä tarvittavan jouston luomisessa. Uskomme, että aina on löydettävissä ratkaisu, jolla elämässä pääsee eteenpäin. Laadukas ja inhimillinen perintä on meille kunnia-asia ja haluamme kuulla asiakkailtamme, miten voisimme kehittää asiakaspalvelumme entistäkin paremmaksi.

Saitko meiltä kirjeen?

Oma OK -palvelussa voit hoitaa velka-asioitasi helposti ja turvallisesti. Palvelu tukee verkkomaksuja, ja toimii myös mobiililaitteilla.

 

Oma OK verkkopalvelun kuva

Avaa Oma OK

Kirjaudu kirjeessä olevilla tiedoilla Oma OK -palveluun, niin voit aloittaa velkasi hoitamisen saman tien.

Puhelinpalvelu

AsiakaspalveluPuhelinpalvelu perintäasioissa, kuluttaja-asiakkaat (pvm/mpm) :

030 10 5620

Yritysasiakkaat (8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min): 030 603 5800

Palvelemme arkisin ma–to 8–18 ja pe 8–17.

OK Laskutuspalvelu

030 603 5820

Palvelemme arkisin ma–pe 9–16.

Usein kysyttyä

Maksumuistutusta tai maksuvaatimusta ei tarvitse säikähtää tai hävetä, asioihin löytyy kyllä ratkaisuja, kun niistä päästään keskustelemaan. Me täällä OK Perinnässä olemme ihan tavallisia ihmisiä ja haluamme auttaa sinua selviämään velastasi mahdollisimman nopeasti.  Helpoin tapa hoitaa asia on maksaa velka Oma OK -verkkopalvelussa. Mikäli et pysty maksamaan velkaa heti, voit myös ehdottaa sille uutta maksupäivää tai jakaa sen pienempiin maksueriin.  Mikäli sinulla on asiassa jotain huomautettavaa tai tilanne vaikuttaa muuten hankalalta, ota rohkeasti yhteyttä!
Mikäli lähettämässämme maksumuistutuksessa tai maksuvaatimuksessa on jokin virhe, voit joko tehdä asiasta reklamaation eli kirjallisen valituksen tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Reklamaatio kannattaa aina tehdä kirjallisesti, jotta kaikki huomionarvoiset seikat tulevat selkeästi esille. Kerrothan mahdollisimman yksityiskohtaisesti tapaukseen liittyvät tiedot sekä oman näkemyksesi asiasta. Muista myös mainita lähettämästämme kirjeestä löytyvä asianumero. Huomaathan, että valituksen on oltava meillä viimeistään lähettämämme kirjeen eräpäivänä. Voit lähettää kirjallisen valituksen joko postitse tai sähköpostitse. Sähköpostiosoitteen löydät kirjeestämme. Osassa asioita voit tehdä kirjallisen valituksen eli reklamaation myös Oma OK -palvelussa. OK Perintä Oy PL 442 65101 Vaasa
Kyllä, perintäasioita voi hoitaa esimerkiksi omaisen puolesta, kunhan siihen on kyseisen henkilön antama kirjallinen ilmoitus eli valtakirja. Valtakirjan voi laatia vapaamuotoisesti. Siinä pitää kuitenkin olla
  • riittävät tiedot valtuuttajan ja valtuutetun tai valtuutettujen yksilöimiseksi: vähintään nimet ja henkilötunnukset
  • tieto siitä, mitä asioita valtuutus koskee
  • tieto siitä, saako valtuutetulle asioiden hoitamiseksi antaa valtuuttajaa koskevia, salassa pidettäviä tietoja (luvan voi antaa esim. etuustietojen ja muiden taloudellista asemaa koskevien tietojen antamiseen)
  • valtuuttajan allekirjoitus, nimenselvennys ja päiväys
Valtakirjan voi toimittaa OK Perintään postitse tai sähköpostilla. OK Perintä Oy PL 442 65101 Vaasa contactcenter@okperinta.fi
Asiakaspalvelumme palvelee kuluttaja-asiakkaita numerossa 030 10 5620 (pvm/mpm)  ja yritysasiakkaita numerossa 030 603 5800 (8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min). Asiakaspalvelumme tarkemmat aukioloajat löydät täältä. Palvelemme myös Oma OK -palvelussa chatin kautta. Lisäksi voit lähettää meille sähköpostia, oikean osoitteen löydät perintäkirjeestä.
Mikäli velkaa ei maksuvaatimuksista huolimatta ole maksettu, voimme lähettää haastehakemuksen käräjäoikeudelle ja pyytää päätöstä velallisen maksuvelvollisuudesta. Vireillä oleva asia tarkoittaa sitä, että käräjäoikeus on ottanut kyseisen asian käsittelyyn. Kun asia on tullut vireille, saat tästä haastetiedoksiannon. Tiedoksiannon saatuasi sinulla onkin vielä 14 vrk aikaa maksaa velka kokonaisuudessaan tai antaa käräjäoikeudelle vastineesi asiassa, jos olet siitä eri mieltä. Muussa tapauksessa käräjäoikeus antaa asiassa tuomion. Käräjäoikeuden antaman tuomion myötä luottotietoihisi tulee maksuhäiriömerkintä, joka hankaloittaa mm. vuokra-asunnon, lainan ja jopa työpaikan saamista. Seurauksena on myös mahdollinen ulosottomenettely.
Helpoin tapa tarkistaa oman velan saldo, on tehdä se Oma OK -verkkopalvelussa. Kirjautumiseen tarvittavat tiedot löydät lähettämästämme kirjeestä.  Mikäli et jostain syystä pääse kirjautumaan verkkopalveluun, voit tiedustella velkasaldoasi myös asiakaspalvelustamme puhelimitse tai sähköpostitse. Sähköpostiosoitteen löydät kirjeestämme.
Mikäli tarvitset alkuperäisen laskun kopion esim. kirjanpitoasi varten, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Joidenkin velkojen laskukopion voi tilata myös suoraan Oma OK -palvelun kautta. Löydät toiminnon velan tiedoista Toiminnot-pudotusvalikosta.
Mikäli olet ehtinyt maksaa velan alkuperäiselle velkojalle ennen kirjeemme saapumista, otathan meihin yhteyttä asian selvittämiseksi.  Varaudu tällaisessa tilanteessa myös toimittamaan meille tarkat maksutiedot.

Palvelut toimeksiantajille

Myynnin yhteystiedot

+358 30 603 5800

Tarjouspyyntö

Ruutukaappaus OK Online verkkopalvelusta

OK Online

  • Toimeksiantajien portaali
  • Raportit ja seuranta
  • Tuki ja asiakaspalvelu

Avaa OK Online

Haluamme auttaa elämässä eteenpäin

Asiakkaiden kokemuksia