Yhteydenottoa perintätoimistoon ei tarvitse jännittää – olemme ihan tavallisia ihmisiä

Asiakkaamme oli huolissaan, kun velka oli siirtynyt toimeksiantajalta OK Perinnän omistukseen. Hän ajatteli, että velan siirtymisestä perintään seuraa automaattisesti merkintä luottotietoihin, eikä maksusta voi enää sopia. Asiakasta jännitti olla yhteydessä perintätoimistoon. Hän koki epäonnistuneensa ja häntä nolotti. 

Usein perintätoimistot koetaankin epäinhimillisinä ja epäreiluina. Kun keskustelimme asiakkaan kanssa tovin hänen tilanteestaan, tämä huomasi, että maksusta sopiminen onkin helppoa. Velan siirtyminen toimeksiantajalta perintätoimistoon ei tarkoitakaan oikeudellisia toimenpiteitä tai maksuhäiriömerkintää, vaan asian pystyi sopimaan joustavasti. 

Sovimme asiakkaan taloudelliseen tilanteeseen sopivat kuukausierät. Asiakas oli hyvin helpottunut lopputuloksesta. Puhelun lopussa asiakas totesikin, että oli jännittänyt turhaan. Perintätoimiston työntekijät ovatkin ihan tavallisia, mukavia ihmisiä.

Autamme asiakkaitamme eteenpäin 

Me OK Perinnässä pyrimme auttamaan asiakkaitamme selviytymään velan maksusta ilman oikeudellista perintää, koska uskomme, että kukaan ei velkaannu tahallaan. Pidämme huolen siitä, että asiakas saa kattavan tiedon velkansa tilanteesta ja hänelle tarjotaan eri vaihtoehtoja velkansa maksamiseen. 

Meille on tärkeää, että asiakas kokee, että meihin on helppo olla yhteydessä ilman pelon tunnetta. Siksi meillä on useita kanavia, joiden kautta meihin voi olla yhteydessä. Kontaktoimme myös itse asiakkaita kirjeitse sekä puhelimitse. Näissä tilanteissa asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä yhteydenottoihimme ja kiittäneet muistutuksesta. Osalle asiakkaista voi olla iso kynnys soittaa perintään, jolloin meidän yhteydenottomme on ollut helpotus.

Mikä sinun tilanteesi onkaan, olemme täällä valmiina auttamaan.

Terveisin palveluneuvojat Linda ja Piia

OK Perinnän palveluneuvojat Linda ja Piia.
Autamme asiakkaitamme kaikkien perintään liittyvien kysymysten kanssa.