Uusia toimintoja Oma OK -palvelussamme

Oma OK -palvelussamme on uusia toimintoja, jotka ovat käytössäsi 16.11.2020 alkaen. Palvelussa voit nyt ladata itsellesi kopion käräjäoikeuden ratkaisusta sekä tarkastella kaikkia velan vanhentumisen katkaisuksi katsottavia toimenpiteitä. Nämä ovat toimintoja, jotka OK Perinnän asiakasneuvottelukunnan jäsenet näkivät tarpeellisina ja jotka he nostivat esille ensimmäisessä kokouksessamme. 

Haluamme olla avoimia tiedon suhteen ja antaa asiakkaillemme parasta mahdollista palvelua kehittämällä Oma OK -palvelustamme entistä selkeämmän ja helppokäyttöisemmän asiointikanavan. OK Perinnän asiakasneuvottelukunnan jäsenet toivat ensimmäisessä kokouksessamme esille muun muassa sen, että velan vanhentumisen katkaisupäivämääriä on hankala tarkistaa, eivätkä käräjäoikeuden antamat ratkaisut tule vastaajalle helposti tiedoksi. Yhteistyössä asiakasneuvottelukunnan kanssa ratkaisimme nämä seuraavasti:

Velan vanhentumisen katkaisuksi katsottavat tapahtumat näkyvät Oma OK -palvelussa

Kirjautumalla Oma OK -palveluun näet nyt velan tapahtumahistoriassa kaikki velkaan liittyvät ja vanhentumisen katkaisuksi katsottavat tapahtumat, kuten esim. perintäkirjeet.

Käräjäoikeuden päätöksestä voi ladata kopion Oma OK -palvelussa

Kirjautumalla Oma OK -palveluun voit tilata itsellesi kopion käräjäoikeuden ratkaisusta (tuomio) suoraan e-tuomioarkistosta. Saat kopion ratkaisusta sähköpostiisi. Lähetämme asiakkaillemme automaattisesti SMS-viestin uusista ratkaisuista.

Oma OK -palvelumme kehittäminen jatkuu. Alkuvuodesta 2021 julkaisemme lisää uusia toimintoja, joilla haluamme helpottaa asiakkaidemme asiointia kanssamme. Avoimen, selkeän ja asiakaslähtöisen palvelun kehittäminen yhdessä asiakasneuvottelukunnan kanssa jatkuu myös ensi vuonna. Sinäkin voit olla mukana kehittämässä Oma OK:ta kanssamme antamalla palautetta palvelun kautta.  

OK Perinnän asiakasneuvottelukunta

OK Perinnän asiakasneuvottelukunnan tehtävänä on arvioida perintätoimistojen tämänhetkisiä toimintatapoja ja etsiä uusia keinoja inhimillisempään ja asiakaslähtöisempään perintään. Tavoitteena on löytää ratkaisuja, joita hyödynnetään OK Perinnän liiketoiminnan kehityksessä sekä haastaa kaikki perintäalan toimijat kehittämään alan toimintatapoja inhimillisempään suuntaan. 

Asiakasneuvottelukunta koostuu eri taustaisista jäsenistä, joilla on omakohtaisia kokemuksia perinnästä. Neuvottelukunta kokoontuu neljä kertaa vuodessa.