Perintätoimisto, joka ei halua olla kuin muut perintätoimistot

Perintätoimistot ovat siinä mielessä hieman poikkeuksellisessa asemassa, että meillä asiakkaita on perinteisen katsantokannan mukaan kahdella puolella. Toisaalla on toimeksiantaja, jonka avointa saatavaa perintätoimisto yrittää parhaansa mukaan saada maksuun ja toisaalla puolestaan velallisasiakas, jolta kyseinen maksusuoritus on syystä tai toisesta jäänyt tekemättä. Tällainen vastakkainasettelu on kuitenkin mielestämme täysin keinotekoinen ja aikansa elänyt. Maailma muuttuu ja me haluamme olla perintätoimisto, joka muuttuu sen mukana. Ja osaksi myös tästä syystä olemme valinneen tunnuslauseeksemme olla “uuden ajan perintätoimisto”.

Perintätoimistot maineensa vankina?

On totta, että perinnällä on toimialana edelleen melko huono maine ja osaltaan me perintätoimistot olemme tähän itse syypäitä. Samalla on kuitenkin huolestuttavaa, että niin harva perintätoimisto on halunnut myöntää tämän, saati ryhtyä tekemään asialle jotain.

Perinteisestihän perintätoimistot ovat toimineet melko suoraviivaisesti lähettäen muistutuskirjeiden jälkeen maksuvaatimuksia ja lopulta vieneet asian tarvittaessa oikeudellisen perinnän myötä aina ulosottoon asti. Tällaisessa toimintamallissa velallisasiakkaat jäävät kuitenkin helposti täysin vaille yksilöllisiä ratkaisuja.

perintätoimisto

Miten toimii uuden ajan perintätoimisto?

Me OK Perinnässä olemme pyrkineet tuomaan avoimesti esille koko alaan liittyviä väärinkäsityksiä sekä meidän tapaamme tehdä perintää. Uuden perintätapamme keskiössä on nimittäin aina velallisasiakas.

Laaja tietokanta ja tehokas analytiikka auttavat meitä tavoittamaan velallisasiakkaat parhaalla tavalla. Toisille soitamme ilta-aikaan, toisille lähetämme tekstiviestin ja osan ohjaamme asioimaan verkkopalvelussamme silloin kun se heille parhaiten sopii. Palveluneuvojamme auttavat velallisasiakkaita maksujen järjestelemisessä sekä tilanteen mukaan tarvittavan jouston luomisessa myös sähköpostitse sekä kotisivujemme chatin välityksellä. Olemme velallisasiakkaidemme tavoitettavissa jopa Facebookissa, missä harva perintätoimisto haluaa toisinaan kärkeväänkin palautteeseen vastailla.

Voiko perintätoimisto olla liiaksi velallisasiakkaan puolella?

Vaikka uusi perintätapamme perustuu aktiiviseen yhteistyöhön velallisasiakkaan rinnalla, ei tämä tarkoita sitä, ettemmekö pyrkisi tarjoamaan toimeksiantajillemme tehokasta perintäpalvelua. Oikeastaan tilanne on juuri päinvastoin. Me haluamme, että velallisasiakas selviää veloistaan mahdollisimman nopeasti, sillä tällöin hyötyvät kaikki, niin yhteiskunta, toimeksiantaja, perintätoimisto kuin itse velallisasiakaskin.

Ja paras ratkaisu tähän onkin nimenomaan uusi perintätapamme, jonka myötä perintätuloksemme ovat entisestään parantuneet. Tämä on näkynyt toimeksiantajillemme suoraan nopeampana kassavirtana. Lisäksi olemme kyenneet parantamaan toimeksiantajiemme asiakaskokemusta ja vapauttamaan heidän oman ydinliiketoimintansa kannalta tärkeitä resursseja hoitamalla koko perintäprosessin luotettavasti ja laadukkaasti aina maksumuistutuksista alkaen.

Vain perintätoimistot voivat muuttaa perintää

Perintätoimistot tulevat varmaan vielä hyvän tovin aiheuttamaan ristiriitaisia tuntemuksia tavallisissa ihmisissä, jollaisia meidänkin asiakkaamme ovat. Tärkeintä kuitenkin on, että ihminen ryhtyy perintäkirjeen saatuaan toimeen, eikä lamaannu tai vaivu epätoivoon. Toivommekin, että mahdollisimman moni perintätoimisto ottaisi velallisasiakkaiden auttamisen tärkeimmäksi tehtäväkseen. Maksuhäiriömerkintöjä meillä Suomessa on jo liikaa ja aina kun halutaan neuvotella, on yleensä ratkaisu löydetty.

 

Uusi perintätapa