Helpommat prosessit, pienemmät riskit ja tyytyväisemmät asiakkaat – Alisa Pankilla on monta syytä olla tyytyväinen yhteistyöhön OK Perinnän kanssa

Alisa Pankki on tyytyväinen yhteistyöhön OK Perinnän kanssa. Hyvä perintä näkyy sekä asiakaskokemuksessa että pankin oman päivittäisen työn sujumisessa.

Juha Saari

Kun aikaa ei kulu turhien ongelmien selvittelyyn, voi pankki keskittyä tärkeimpään eli asiakkaisiinsa. Hyvä perintä näkyy paitsi asiakaskokemuksessa, myös pankin oman päivittäisen työn sujuvuudessa. OK Perinnän panos auttaa Alisa Pankkia pääsemään tavoitteisiinsa.

”OK Perintä on aina palveluvalmiudessa, oli kyse sitten meistä tai meidän asiakkaistamme. Yhteydenpito yhteyshenkilöihin ja perintätiimiin on nopeaa ja mutkatonta. Kaiken kaikkiaan voisi sanoa, että heillä on tosi hyvä palveluasenne”, kehuu Alisa Pankin henkilöasiakkuuksien johtaja Juha Saari.
Alisa Pankin ja OK Perinnän yhteistyön juuret ulottuvat vuoteen 2017. Nykymuotoinen yhteistyö alkoi vuoden 2023 alussa. OK Perintä oli Alisa Pankille entuudestaan tuttu kumppani ja yhteistyön syventäminen oli Saaren mukaan luonteva valinta.
”Olemme Alisa Pankissa, ja sen edeltäjän Fellow Financen aikana, tehneet yhteistyötä useiden suomalaisten perintätoimistojen kanssa sekä asiamiesperinnän että saatavien oston parissa. Saatavien hoitaminen ulkoisen perintäkumppanin kanssa on meille keskeinen osa henkilöasiakkaiden luototuksen riskienhallintaa”, Saari kertoo.

Uusi toimintamalli pystyyn alle kuukaudessa

Aikaisemman yhteistyömme ansiosta meillä oli valmiina toimivat yhteistyömallit ja tekniset integraatiot. Kun hyvä pohja toiminnalle oli jo olemassa, oli uuteen toimintamalliin siirtyminen simppeliä. Saimme tehtyä tarvittavat muutokset teknisiin ja manuaalisiin toimintatapoihin erittäin nopeasti – perintäyhteistyö lähti käyntiin alle kuukauden kuluttua projektin aloituksesta.

”Kilpailutusprosessi OK Perinnän kanssa sujui mutkattomasti ja viestintä toimi prosessin aikana erinomaisesti. Myös yhteistyön aloitus oli erittäin sujuvaa, mitä arvostamme erityisesti”, Saari kehuu.

”Sopimusten allekirjoittamisen jälkeen OK Perintä tarttui ripeästi toimeen ja hoiti perintäprosessin käytännön asiat kuntoon. Heillä oli hyvä, aikaansaava asenne.”

Ketteryys takaa korkean perintätehon

Alisa Pankki toimittaa tiedot perintään siirrettävistä saatavistaan OK Perinnälle päivittäin järjestelmäintegraation avulla. Prosessi on automatisoitu ja helpottaa Alisa Pankin päivittäistä työtä paljon, kun mitään ei tarvitse naputella manuaalisesti. Tietosuojasta huolehtiminen on OK Perinnällä tärkeä ja luonteva osa toimintaprosesseja, joten vastaanotamme järjestelmäintegraatiossa vain sellaista tietoa, jota tarvitsemme perinnässä.

Alisa Pankki hyödyntää myös OK Perinnän luomaa perintätietodataa luotonmyöntöprosessissaan. Se auttaa pienentämään luotonmyönnön riskiä. OK Perinnän sisäiset prosessit varmistavat, että asiakkaiden henkilötietoja käsitellään lainmukaisesti koko niiden elinkaaren ajan, ja tietoja luovutetaan vain, jos asiakas on antanut suostumuksensa.

”OK Perinnän erottaa muista toimijoista ketterä toimintatapa. Pääsemme erittäin nopeasti syntyvistä ideoista itse toteutukseen. Esimerkiksi prosessit saatavan oston ja asiamiesperinnän välillä ovat OK Perinnässä automatisoituja ja asiakkaan tarpeisiin mukautettuja. Sen ansiosta vältämme asiakkaan turhaa pompottelua ja perintäteho pysyy myös korkealla tasolla.”

Hyvän asiakaspalvelun ansiosta voi keskittyä olennaiseen

Hyvä ja korrekti perintätapa on myös osa asiakaskokemusta. Se näkyy myös Alisa Pankin NPS-mittausten korkeissa suosittelijalukemissa, johon yhteistyökumppanin toiminta luonnollisesti vaikuttaa. Alisa Pankin tavoitteena on saavuttaa alan korkein mitattu NPS-taso.
”Kun hoidamme asiakassuhteemme alusta loppuun oikealla ja korrektilla tavalla, on meidänkin toimintamme tehokkaampaa. Voimme keskittyä palvelemaan asiakkaita, eikä aikaa kulu ylimääräisten ongelmien selvittelyyn”, Saari avaa.
”OK Perintä mahdollistaa omalla panoksellaan konkreettisesti strategisten tavoitteidemme toteutumisen.”

Alisa Pankki on suomalainen digipankki, joka tarjoaa lainaa ja muita arjen pankkipalveluita mutkattomasti, selkeästi ja vastuullisesti. Pankin tarina alkoi, kun Pohjoismaiden johtava joukkorahoitus- ja vertaislainapalvelu Fellow Finance yhdistyi Evli Pankin talletuspankkitoimintaa jatkavan yhtiön kanssa alkuvuonna 2022. Alisa Pankin osakkeet on listattu Helsingin pörssissä.

Lue lisää

Veritas Eläkevakuutus valitsi OK Perinnän

Veritas Eläkevakuutus valitsi OK Perinnän saataviensa muistutus- ja perintäpalvelukumppaniksi.

OK Perintä Eezyn kasvun tukena – hyvä perintäkumppani helpottaa työtaakkaa

Vastuullinen ja inhimillinen ote perintään, nopea ja asiantunteva asiakaspalvelu sekä helppokäyttöinen järjestelmä. Eezyllä on monta syytä olla tyytyväinen OK Perintään.

OK Perinnän laaja osaaminen Verkkokauppa.comin tukena

”Arvostamme erityisesti OK Perinnän joustavuutta – he ovat aina valmiita keskustelemaan uusista asioista ja tarjoavat oman asiantuntevan näkemyksensä.”

Marcus Siljander, Verkkokauppa.com