OK Perinnän nimissä on lähetetty huijaustekstiviestejä. Huijausviestit muistuttavat hyvin paljon meidän normaalisti lähettämiämme tekstiviestejä. Jos olet epävarma saamastasi viestistä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: 030 10 5620. Voit myös tarkistaa omat velat ja laskut kirjautumalla Oma OK -palveluun.
Usein kysyttyä

Luottotiedot

Mitä eroa on maksumuistutuksella ja maksuvaatimuksella?

Maksumuistutus on nimensä mukaisesti vain muistutus siitä, että saamasi laskun eräpäivä on mennyt ja maksuaika umpeutunut. Lasku ei ole siis vielä mennyt perintään, eikä maksumuistutuksesta seuraa maksuhäiriömerkintää.  Mikäli maksat laskun muistutuksen eräpäivään mennessä, ei lasku siirry perintään lainkaan. Kuluttajien kohdalla yhdestä maksumuistutuksesta seuraa enintään 5 €:n muistutuskulu, joka sinun on maksettava myös. Yritysperinnän puolella muistutuskulut vaihtelevat.

Maksullisen muistutuksen saa lain mukaan lähettää aikaisintaan 14 päivän kuluttua laskun eräpäivästä. Toinen maksullinen muistutus on mahdollista lähettää aikaisintaan 14 päivää ensimmäisen muistutuksen lähettämisen jälkeen, mikäli laskua ei siihen mennessä ole maksettu.

Maksuvaatimus on puolestaan merkki siitä, että lasku on siirtynyt perintään. Saatuasi meiltä maksuvaatimuksen, voit neuvotella kanssamme joustavasti maksamattoman laskun hoitamisesta ja pyrimme löytämään yhdessä parhaan mahdollisen ratkaisun. Muistathan kuitenkin ottaa meihin yhteyttä ennen maksuvaatimuksen eräpäivää.

Maksuvaatimukseen sisältyy yleensä perintäkuluja, jotka sinun on myös maksettava. Perintäkulujen määrä riippuu mm. perittävän velan suuruudesta. Pelkkä maksuvaatimus ei aiheuta maksuhäiriömerkintää.