Miksi hyvä asiakaskokemus on tärkein kriteeri perintäkumppanin valinnassa?

Perinnässä asiakkaat eivät itse saa valita, minkä perintäyhtiön kanssa he asioivat. Siksi hyvän asiakaskokemuksen tarjoaminen on ensisijaisen tärkeää. Lue blogistamme, mistä se rakentuu ja miten se vaikuttaa toimeksiantajiimme.

Andreas Lindroos

Perintäyhtiöillä on kaksi asiakaskuntaa: toimeksiantajat ja asiakkaat. Pitkän kokemuksemme mukaan paras tapa palvella toimeksiantajiamme on tarjota meidän yhteisille asiakkaillemme paras mahdollinen asiakaskokemus.

Sillä, miten ja kuka laskujen perinnän hoitaa, on nimittäin väliä. Perintätoimiston työ on toimeksiantajamme asiakaskokemuksen jatke, joten perintäkumppanin maineella ja toimintatavoilla on merkitystä. Siksi perintäkumppanin valinta on vastuullisuusteko. 

Meillä OK Perinnällä asiakkaidemme auttaminen on perinnän lähtökohta. Hyvän asiakaskokemuksen tarjoaminen on ennen kaikkea vastuullista, mutta se myös vaikuttaa perinnän onnistumiseen. Kun palvelu on ystävällistä ja laskujen maksaminen on tehty helpoksi, edellytykset kotiuttaa saatavia ovat paremmat.

OK Perinnällä hyvä asiakaskokemus syntyy näistä kolmesta teemasta:

Palveluiden helppo saatavuus

Kun asiakkaamme haluavat saada meidät kiinni, se onnistuu helposti. Vastaamme puhelimeen viipymättä ja helppokäyttöinen verkkopalvelumme on auki 24/7. Kanssamme voi lisäksi asioida sähköpostitse ja chatin kautta. Meillä asiointi hoituu kolmella kielellä kaikissa kanavissa.

Ratkaisukeskeisyys tilanteessa kuin tilanteessa

Meiltä saa apua. Tehtävämme on auttaa ihmisiä ja yrityksiä ratkaisemaan ongelmansa ja pääsemään elämässään eteenpäin. Jos vaikka rahat eivät riitä kaikkien laskujen maksamiseen, voidaan laskuja mahdollisesti yhdistää ja luoda maksusuunnitelma. Ensimmäinen maksusuunnitelma on meillä muuten täysin ilmainen. 

OK Perinnällä voi tilanteen mukaan myös siirtää laskun maksupäivää. Jossain tapauksissa taas saattaa olla järkevintä antaa velkojen mennä oikeudelliseen perintään. Asiakkaan ei kuitenkaan itse tarvitse tietää kaikkia perintäalan koukeroita – me kyllä neuvomme ja opastamme asiakkaalle sopivien ratkaisujen löytämisessä. 

Ystävällisyys ennen kaikkea

Meille on erittäin tärkeää, että meihin perintäasioidensa kanssa yhteyttä ottavat ihmiset kokevat, että palvelu on ystävällistä, kannustavaa ja auttavaista. Elämä voi yllättää, ja kukaan tuskin velkaantuu tahallaan. Haluamme toimia perintäalan esikuvana ja omalla toiminnallamme muuttaa suuren yleisön käsitystä perinnästä.

Kun panostamme näihin kolmeen teemaan, pystymme palvelemaan sekä asiakkaitamme että toimeksiantajiamme parhaalla mahdollisella tavalla.

Tarjoamamme jouston ansiosta laskut saadaan maksettua. Hyvä asiakaskokemus hankalassakin tilanteessa taas pitää huolen siitä, että toimeksiantajayritystemme asiakassuhteet säilyvät hyvinä hankalassakin tilanteessa.

Andreas Lindroos
Head of Marketing and Communication
+358 50 426 2616
andreas.lindroos@okperinta.fi