OK Perinnän nimissä on lähetetty huijaustekstiviestejä. Huijausviestit muistuttavat hyvin paljon meidän normaalisti lähettämiämme tekstiviestejä. Jos olet epävarma saamastasi viestistä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: 030 10 5620. Voit myös tarkistaa omat velat ja laskut kirjautumalla Oma OK -palveluun.

Henry: “Toivon, että ihmiset tietäisivät enemmän perinnästä.”

  “Toivon, että ihmiset tietäisivät enemmän perinnästä.” Henry – palveluneuvoja   Maksuhäiriömerkintä on sellainen asia, joka edelleen saattaa tulla monelle ensimmäisenä mieleen perinnästä puhuttaessa. Maksuhäiriömerkinnät kyllä liittyvät perintään, mutta toisella tavalla kuin kenties yleisesti luullaan. Meidän perintätoimistojen ensisijainen tehtävä ei nimittäin ole aiheuttaa ihmisille maksuhäiriömerkintöjä, vaan päinvastoin, pyrkiä auttamaan välttämään niitä.     Maksuhäiriöitä estämällä […]

perintä

 

“Toivon, että ihmiset tietäisivät enemmän perinnästä.”

Henry – palveluneuvoja

 

Maksuhäiriömerkintä on sellainen asia, joka edelleen saattaa tulla monelle ensimmäisenä mieleen perinnästä puhuttaessa. Maksuhäiriömerkinnät kyllä liittyvät perintään, mutta toisella tavalla kuin kenties yleisesti luullaan. Meidän perintätoimistojen ensisijainen tehtävä ei nimittäin ole aiheuttaa ihmisille maksuhäiriömerkintöjä, vaan päinvastoin, pyrkiä auttamaan välttämään niitä.

 

perintä

 

Maksuhäiriöitä estämällä autetaan ihmistä elämässä eteenpäin

Luottotietoihin määräajaksi jäävät maksuhäiriömerkinnät ovat ihmisen elämää ja tulevaisuutta niin voimakkaasti rajoittava tekijä, että mielestämme niiden ehkäisemisen tulisikin olla koko rahoitus- ja perintäalan ensisijainen tavoite. Me täällä OK Perinnässä pyrimme pääsemään tähän tavoitteeseen neuvottelemalla mahdollisimman monelle asiakkaallemme heidän omaan tilanteeseensa parhaiten sopivan ratkaisun viivästyneen maksun hoitamiseksi. Palveluneuvojamme Henry tekee työssään juuri tätä, joten annoimme myös hänen kertoa ajatuksiaan asiasta.

“Olen tässä reilun viiden vuoden aikana työskennellyt asiakaspalvelun parissa niin yritys- kuin kuluttajapuolellakin ja täytyy sanoa, että suurin ero on siinä, miten perintään suhtaudutaan. Kuluttajilla kun tuntuu olevan asiasta huomattavasti vähemmän tietämystä, mikä on luonnollisesti aivan ymmärrettävää. Tämä aiheuttaa kuitenkin sen, että osa kuluttajista saattaa pelästyä perintäkirjettä eikä tiedä miten lähestyä tilannetta”, Henry sanoo.

 

perintä

 

Enemmän tietoa, vähemmän ennakkoluuloja

Me OK Perinnässä olemmekin sitä mieltä, että perintätoimistot voisivat osaltaan parantaa tilannetta ottamalla entistä aktiivisemman roolin yhteiskunnassa kertomalla ihmisille mitä perintä tarkoittaa ja miten perintäprosessi todellisuudessa etenee.

“Perintätoimistot ovat yhä enemmän osana tavallisten ihmisten arkea, joten varmasti molemminpuolista asiointia helpottaisi se, että ihmiset tietäisivät ettei perintätoimistosta kirjeen saaminen automaattisesti tarkoita maksuhäiriömerkintää. Tällainen ennakkoluulokin kun on melko yleinen, vaikka maksuhäiriömerkinnän useimmiten voi juuri välttää sopimalla laskuistaan tässä vaiheessa”, jatkaa Henry

 

perintä

 

Maksuhäiriömerkintä on harvoin hyvä lopputulos

Perintä nähdään meillä OK Perinnässä ensisijaisesti sellaisen ratkaisun etsimisenä, jonka myötä kaikki voittavat. Asiakas selviää velastaan ilman maksuhäiriömerkintää ja toimeksiantaja saa maksunsa. Aina tämä ei kuitenkaan ole mahdollista. Tärkeintä olisi kuitenkin, että asioista voitaisiin puhua molemmin puolin avoimesti.

“Välillä tuntuu, että ihmiset eivät jostain syystä uskalla kertoa meille minkä suuruinen maksuerä olisi heille realistinen. Mehän olemme täällä auttamassa ja parhaiten voimme sen tehdä, kun meillä on oikeat tiedot käytettävissämme. Ja toki on sellaisiakin tilanteita, jolloin maksuhäiriömerkintä on väistämättä edessä. Merkintä estää sitten uusien velkojen syntymisen ja toki sekin on loppujen lopuksi asiakkaan etu. Jokainen estetty maksuhäiriömerkintä on kuitenkin ainakin itselleni suuri onnistuminen”, päättää Henry.