OK Perinnän nimissä on lähetetty huijaustekstiviestejä. Huijausviestit muistuttavat hyvin paljon meidän normaalisti lähettämiämme tekstiviestejä. Jos olet epävarma saamastasi viestistä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: 030 10 5620. Voit myös tarkistaa omat velat ja laskut kirjautumalla Oma OK -palveluun.

Paras perintä tehdään ennen perintää – eli mikä ihme on PreCollection?

Kun aloittaa uusissa töissä, tulee vastaan paljon sanoja, joiden merkitystä ei välttämättä heti ymmärrä.

Andreas-PreCollection

Kun aloittaa uusissa töissä, tulee vastaan paljon sanoja, joiden merkitystä ei välttämättä heti ymmärrä. Ihan kaikkea ei kehtaa aina kysyäkään, vaikka kysymisessä olisi viisauden alku. Kun aloitin OK Perinnällä, kuulin usein puhuttavan ”PreCollista”. Ihmettelin pitkään, että mitäköhän sekin on.

Pian kuitenkin minulle kerrottiin, että kyseessä on ryhmä, joka tekee ns. pre collection -soittoja. Kyseessä on siis muistutuspalvelu eli otamme yhteyttä ennen perintää. Toimimme siis niin, että kun laskun muistutus on erääntynyt tai erääntymässä, me soitamme, kerromme tilanteen ja mietimme yhdessä, voisimmeko tehdä jotain, jotta lasku ei menisi perintään.

Kuten moni muukin hyvä asia muistutuspalvelu syntyi toimeksiantaja-asiakkaan pyynnöstä. Perintään oli siirtynyt todella paljon tapauksia ja meillä oli mietitty miten tätä voisi ehkäistä.

Me uskomme, että paras tapa saada maksut maksetuksi, on auttaa maksavaa asiakasta. Siis antaa asiakkaalle mahdollisimman hyvät työkalut maksaa lasku itselleen sopivalla tavalla. Mitä nopeammin ja vaivattomammin maksaminen sujuu, sitä paremmin olemme onnistuneet, ja sitä tyytyväisempiä ovat sekä toimeksiantajamme että asiakkaamme.

Asiakkaalle palvelu tarkoittaa, että vielä on mahdollisuus hoitaa velkansa pois, ennen kuin lasku siirtyy perintään ja päälle tulee perintäkuluja. Joissain tapauksissa voidaan vielä sopia eräpäivän muutoksestakin.

Toimeksiantajille tämä myös selkeyttää montaa asiaa ja palaute on ollut todella kiittävää. Puhelulla varmistetaan ensinnäkin se, että laskut ovat menneet oikeaan osoitteeseen. Välillä kun vika voi olla postinkulussakin: toisinaan asiakas on muuttanut ja alkuperäinen lasku on mennyt väärään osoitteeseen. Lasku on voinut jäädä myös maksamatta, koska tuote ei ole vastannut odotuksia ja asiakkaalla on ollut tarkoitus reklamoida asiasta.

Olen kyllä ylpeä tästä palvelusta. Tarjoamme mahdollisuuden entistä parempaan asiakaspalveluun: yhteydenotto ennen perintäkirjettä saattaa pelastaa pitkänkin asiakassuhteen. Siihen tämä puhelu on erinomainen.

Andreas Lindroos

OK Perintä