Serviceavbrott i nättjänsterna söndagen den 26.3.2023, mellan ca kl. 12–14: Vi ber er uppmärksamma att vi utför servicearbeten i vår servicemiljö på söndagen den 26.3.2023, mellan 12-14. Under tiden för servicearbetet är våra nättjänster (okperinta.fi, okonline.fi, minok.fi) tillfälligt ur bruk. Vi beklagar möjliga olägenheter detta orsakar.
Vanliga frågor

Allmänt

Hur snabbt ser OK Indrivning min betalning? Hur kan jag intyga att jag betalat?

Vi rekommenderar att betala via tjänsten Min OK. Då ser vi betalningen inom några minuter. Om du betalar på egen hand via din nätbank, får vi en bekräftelse på din betalning inom cirka 1–3 vardagar. 

När betalningen registreras, uppdateras ditt skuldsaldo även i tjänsten Min OK. Betalningar som du gjort tidigare ser du på fliken Betalningar vid skulduppgifterna.

Kontakta vår kundservice om din betalning i nätbanken inte syns inom 3 vardagar i tjänsten Min OK. Förbered dig på att lämna exakta uppgifter om betalningen: konto- och referensnummer, betalningsdatumet, betalarens namn och arkiveringskoden. 

Här kan du logga in på Min OK-tjänsten, där kan du betala din skuld och se ditt saldo.