Kundtjänst
Vi hjälper dig att organisera betalningarna och skapa den flexibilitet som behövs. Vi tror, att det alltid kan hittas en lösning som hjälper människor att gå vidare i livet. En kvalitativ och human indrivning är för oss en hederssak och vi lyssnar gärna på våra kunders önskemål om hur vi kan förbättra vår kundtjänst så att den blir ännu bättre.
Fick du ett brev från oss?
I Min OK -tjänsten kan du sköta dina ärenden enkelt och tryggt. Tjänsten stöder nätbetalningar och fungerar även på mobilenheter.
Logga in på Min OK med uppgifterna i brevet så kan du börja hantera din skuld enkelt och säkert.
Telefonitjänst
Kundtjänst i indrivningsärenden (samtalspris lsa/msa):
Konsumentkunder
Företagskunder 030 603 5800
Våra öppettider är må-fre 8-16
OK Faktureringstjänst
Våra öppettider är må-fre 9-16
Vanliga frågor
Vi förstår att det inte alltid är möjligt att betala hela skulden på en gång. En betalningsplan är ett flexibelt sätt att betala skulden i rater. I webbtjänsten Min OK kan du göra upp en betalningsplan som passar dig. Du hittar de uppgifter du behöver för att logga in i betalningskravet du fick från oss.
Observera att det i vissa fall inte är möjligt att göra upp en betalningsplan direkt i webbtjänsten. Vår kundtjänst ger dig gärna mer information.
Tjänster för företag
Vi vill hjälpa dig framåt i livet