Finland går tillsammans med den övriga världen igenom svåra tider. Många av våra kunder står inför en ny situation där den egna vardagen är osäker, och mången företagare grubblar i sin tur på, hur de ska få sina fakturor och löner till de anställda betalda. 

Vår uppgift är att hjälpa. Vår egen beredskapsgrupp följer upp situationen dagligen och uppehåller vår funktionssäkerhet i alla situationer.

Vår kundservice fungerar som normalt i Min OK-tjänsten, per telefon, via e-post och i chatten. Du tar väl alltid kontakt om du är i en svår situation så ser vi tillsammans igenom vad vi kan göra. Konsumentkunder får hjälp härifrån. Är du uppdragsgivare kan du kontakta följande personer

Speciellt om du får betalningssvårigheter är det viktigt att du tar kontakt. Vi gör vårt bästa för att ta just din situation i beaktande och söker tillsammans med dig flexibla lösningar genom att tex. flytta fram förfallodagen, förlänga betalningsplanen eller minska på raterna.

Vi på OK Indrivning följer myndigheternas rekommendationer om hur vi ska organisera arbetet och värnar om personalens hälsa och trygga arbetsförhållanden. Vi är vana att jobba på distans och har utmärkta redskap för det, så vår verksamhet är smidig även under dessa förhållanden.

Likaså prioriterar vi våra kunders och uppdragsgivares hälsa och håller tills vidare alla möten på distans. 

Jag önskar er alla styrka under dessa svåra tider samt att ni får ha hälsan i behåll! Och som även republikens president påminde oss om, det är de friska människorna som sedan får ekonomin i skick igen. Vi vill vara till hjälp för alla i denna uppgift.

 

Jennie Flink